Mot Kuba!

Mot Cuba!

Mot Kuba!

Brrrrr! Det är så kallt här i Sverige. Jag vill ha sol och värme. Dessutom behöver jag vila upp mig efter alla mina tidsresor. Jag sticker till Kuba i några veckor, men sedan kommer jag tillbaka igen. Jag lovar att höra av mig.

Tills dess har jag några små uppdrag till dig:

1. Vilket språk ska jag prata när jag kommer dit?

2. I vilken världsdel ligger Kuba?

3. Hur är klimatet? (Jag vill ju inte frysa)

3. Vilket hav kan jag bada i?

4. Åt vilket väderstreck ligger Kuba egentligen?

5. Är det något annat jag behöver tänka på? Har du några goda råd till mig?

Adios!

9 thoughts on “Mot Kuba!

  1. 1. I Kuba talar de spanska.
    2. Kuba ligger i världsdelen Nordamerika.
    3. Det är varmt i Kuba.
    3. Det är ett hav runt Kuba som heter Karibiska havet.
    4. Kuba ligger sydväst om Sverige
    5. Ha inte för många kläder på dig.
    Njut av värmen = 🙂

  2. 1 I kuba pratar man spanska.

    2 Kuba ligger i nord amerika.

    3 I kuba är det varmt.

    4 Billy du kan bada i karibiska havet

    5 Kuba ligger i sydväst

    Billy simma inte förlångt ut så du kommer till bermuda triangen så du inte försvinner.

    Av Wiktor och Elise

  3. 1.Billy du ska prata Spanska när du är i kuba.
    2.Kuba ligger i världsdelen Nordamerika.
    3.Billy du kan bada karibiska havet.
    3.Billy det är jätte varmt du kommer inte att frysa.!!!!!!!
    4.Det ligger åt sydväst.
    5.ja ta på dig solkräm.

  4. 1.I Kuba pratar de Spanska.
    2. Kuba ligger i Nordamerika.
    3.Klimatet i Kuba är väldigt varm.
    4.Du kan bada i haven Karbiska och Sargasso.
    5.Kuba ligger sydväst om Sverige.
    6. Det är bra om du passar på att bada där för det kan du inte göra här i Sverige

  5. 1. Du ska prata spanska
    2. Det ligger i nordamerika
    3. Det är varmt och tort
    4. Du kan bada i karibiska havet.
    5. Kuba ligger sydväst om Sverige.
    Vi tycker att du borde simma med Delfiner!

  6. 1.Där i kuba pratar dem spanska.
    2.kuba ligger i nodamerika.
    3.Billy oroa dig inte det är så varmt.
    4.Du kan bada på karibska havet.
    5.Kuba ligger sydväst om Sverige.
    6.Ja ta inte på dig Guld eller silver för då kan dom kidnapa dig.
    Av Gresa:)

  7. 1. Man pratar spanska.

    2. Kuba ligger i nordamerika.

    3. Det är varmt i Kuba.

    4. Bada i Sargasso havet eller karibiska havet.

    5. Kuba ligger sydväst om sverige.

    6. Det kan vara bra att ha solkräm så att du inte brenner dig och badbyxor så du kan bada.

Kommentera

