Vi vann silver i Webbstjärnan!

Hurra! Vi vann silver i Webbstjärnan 2014 med motiveringen: ”för en angenäm blandning av bilder och video som är enkel att ta till sig. Här syns många aspekter av lärandet, och både skapande och deras glädje lyser igenom i inlägg och kommentarer.”

Vår fröken Marie åkte upp till Stockholm för att vara med på prisutdelningen och vi tittade på webbsändningen i vårt klassrum. Oj, vad vi skrek när ”Sallys äventyr” ropades upp och Marie gick upp på scenen.

Vi vann silver!

Vi vann silver!

Hela prisutdelningen var jättefint ordnad. Programledare var Kristina Alexandersson som är chef på webbstjärnan och ”Amigo-Ola” från Barnkanalen. Man fick frukt, läsk, godis och fika. Det var blåa och guldiga ballonger i hela taket. Marie saknade oss jättemycket när vi inte var där.

Här satt vår fröken på prisutdelningen

Här satt vår fröken på prisutdelningen

"Amigo-Ola" hjälpte Kristina med prisutdelningen

”Amigo-Ola” hjälpte Kristina med prisutdelningen

I måndags när vi kom till skolan var dörren låst och så hängde det ballonger och guldiga serpentiner på den. När vi kom in var det dukat till fest. Vi åt massor med glass fast det var morgon. Sen tittade vi på prisutdelningen igen.

Vi blev överraskade med glassparty på måndagmorgonen

Vi fick skriva i Todays Meet om hur det kändes att vinna silver. Så här kände vi:

”Det känndes roligt och vi blev jätte glada att vi fick SILVER(-: !!! Vi viste inte att vi skulle komma så långt. Det var tråkigt att vi inte kunde följa med.”

”Hej! .Det var bra att vi fick silver .Fast det var tråkigt att vi inte vann .Men Samtidigt blev jag veltigt nervös. Jag blev också godis sugen när jag såg bilden. Marie var den besta läraren av alla.”

”Det kändes roligt att koma så långt. När jag sog att vi kom tvåa så blev jag jätte glad. Det var så bra att vi kom tvåa.”

”Vi var i klassrummet och tittade på prisutdelningen och när jag fick veta att vi fick silver blev jag jätte glad:) Vi tyckte att det var spännande att se att vi kom 2:a. Jag stutsa runt när jag fick veta att vi fick silver 🙂 Nästa gång får vi guld. ”

”Det var kul att koma på andra plats men det var mindre kul att Marie var själv. Det var lite tråkit att vi inte kom på fösta plats. Det var roligt att vina 7500 kr. Ja vår blog är bra.”

”Jag tenkte att ifall Marie inte skulle funnits skulle aldrig det hänt att vi fick silver i webbsjänan. När jag fick reda på det blev jag jätte glad. Jag tenkte att vi och Marie är bäst!”

”Hej! Jag tyckte det var jätte bra att vi van silver. Jag viste inte att vi skulle komma så långt :)”

”Det var roligt att komma på andra plats. Det kändes bra. Det var tråkigt att vi inte kunde följa med. Det var tur att vi fick 7500kr. Det var gott med glass.”

”Det var roligt att få silver och det var gott med glass. Jag trode vi skule vina guld.”

”Hej! Vi blev glada när vi fick silver men samtidigt var det lite tråkit att vi inte fick guld. Det var tråkit att vi inte fick gå med. Vi blev så glada att vi inte kunde sluta springa. Vi blev så glada att vi sprang runt hela klasrumet flera gånger.”

”Det kändes pirrigt och nervöst. Det var kul att komma 2:a.”

”Det var så bra att vi kom på andra plats. När jag såg Marie do blev jag nästan läsen fast jag var glad. Vi blev så glada att vi van silver. Kul att vi kom på andra plats.”

Tack Webbstjärnan för att ni ordnade den här tävlingen! Vi har redan en ny idé för nästa år. Vi har börjat samla idélappar i en burk. Men så klart kommer vi inte att överge Sally och Leo för det. Den här bloggen kommer att leva kvar. Vi skaffar bara en till.

Kram alla i 2A

5 thoughts on “Vi vann silver i Webbstjärnan!

Kommentera

