Breaking News! Titta på vårt nyhetsprogram!

Mycket har hänt för oss i klass 2A. Det är spännande grejer! Titta på vårt nyhetsprogram så får du veta det senaste om Sally.

Ni kommer också få svar på vad det var för någon spännande nyhet som skulle hända här på bloggen. Det är bäst att du sätter dig ner!

Visst är det fantastiskt!

Vi har fått ett foto på Sally är hon är på en strand på en av Kanarieöarna.

Sally solar sig.

Sally solar sig.

Som ni såg i vårt tv-program så vill vi gärna få reda på era frågor. Vad skulle ni vilja veta om Kanarieöarna? Skriv era frågor som kommentarer till detta inlägg.

Tack!

Sallys och Leos kompisar

20 thoughts on “Breaking News! Titta på vårt nyhetsprogram!

  1. Hej!
    Tack Sallys kompisar för det fantastiska jobb ni gör och för att vi får vara med!
    Jag jobbar som utvecklingspedagog i Borås Stad och tycker att det är många lärare som kan lära sig och sina elever (från lågstadiet till gymnasiet) massor om hur man kan jobba med blogg och ni visar dem ett jättebra exempel – NI ÄGER! Jag gillar att dyka och åka motorcykel när jag är ledig och undrar om jag borde åka till Kanarieöarna – eller någon av dessa öar, (Hur många är dom egentligen?), …. är någon av dessa öar bra att åka till för att dyka eller åka MC?
    Ha det bäst!
    Mvh
    /Johnny Andrén

  2. Hej på er!
    Vad roligt det är att läsa er blogg och följa med på Sallys äventyr! Eftersom jag jobbar som slöjdlärare så är jag intresserad av slöjd och hantverk och undrar om det finns något speciellt hantverk som är vanligt på Kanarieöarna?
    Fortsätt er fina arbete med bloggen!
    /Leif Blomqvist

  3. Hej!
    Jättekul och få läsa er fina blogg och om alla Sallys äventyr!
    Jag jobbar som lärare på Bergdalskolan i Borås. Jag och min familj funderar på att åka på semester till Kanarieöarna. Vi gillar sol och bad, när är bästa tiden på året att åka till Kanarieöarna då?
    // Linda

  4. Hallojsan!
    SÅ himla kul att läsa er blogg! Tack snälla ni för att ni skriver så bra, spännande och intressant som vi alla får läsa! Jag jobbar som lärare på Viskaforsskolan där jag undervisar i spanska på högstadiet. Så kul att Sally är på Kanarieöarna, då måste hon kunna lite spanska. Kanske kan ni lära henne hur man säger ”Hej, jag heter Sally” och ”Hej då!”?

    Jag känner till att det är flera öar som kallas Kanarieöarna. Jag är jättenyfiken på varför de heter just Kanarieöarna. Vet ni?

    En annan grej jag undrar över är hur stor den största och den minsta ön är? Om man ska jämföra med våra öar Öland och Gotland, är de större eller mindre än dem?

    Väntar med spänning på svar på mina frågor!
    Hälsningar Susanne

    • Nu har vi tagit reda på hur stor den största och den minsta ön är. Det kan du kolla på våran blogg. Hälsningar Alvin Emil och Thor.
      Vi har tagit reda på var för Kanarieöarna heter Kanarieöarna.
      Av Klara,Tinna och Tindra.

  5. Hej!

    Vilken fantastisk film ni har gjort och vad spännande med en liten kompis till som ska ut och resa. Nästa vecka kommer jag visa filmen för mina elever på Sofielundsskolan. Då får de också chans att svara på era räknehändelser som ni har gjort till dem hoppas jag.

    Hälsningar Frida
    Sofielundsskolan, Sollentuna

  6. Hej på Er,

    Vilken härlig film ni gjorde i samband med starten på Leos resa. Kul för Leo att åka lite rutschkana innan han drog iväg också kan jag tycka. Nu när Sally landat på Kanarieörna kan man ju säga att hon är turist där. Hur många turister besöker Kanarieöarna varje år. Det vore intressant för mig att veta. Får de fler turister dit per år än det finns invånare på Kanarieöarna?

    Tacksam för svar

    / Klas

    • Det tog långt tid att ta reda på det men äntligen har vi tagit reda på det.
      helsningar Pelle och Rafael HEJDÅ.

  7. Hej Sallys kompisar!

    Vilket bra nyhetsprogram! Vad kul att Sally gjorde en så lång resa. Jag hade gissat på Slovakien, så jag hade helt fel.
    Skulle ni kunna ta reda på vad man kan jobba med på Kanarieöarna och vilka djur man kan hitta där? Kommer till exempel kanariefågeln därifrån?

    Hälsningar Katja

  8. Hejsan!

    Vilken bra film ni har gjort!

    Spännande att Sally har hamnat i Spanien!
    Jag har varit på den jättefina vulkanön Gran Canaria, som ligger på Kanarieöarna! Hur många öar ingår i ögruppen egentligen? Hur nära Afrika ligger Gran Canaria?

    Hälsningar

    Kicki

Kommentera

