Uppdrag från Sally

I fredags fick vi ett uppdrag. Så här såg det ut:

Hej kompis!

Jag får vara med om en massa kul. Just nu är jag i Lund, men snart får jag nog resa vidare.

Jag har varit på utflykt i Malmö. Då var jag vid den här bron. Den var jättelång.

Jag skulle vilja veta vad den heter. Kan du hjälpa mig att ta reda på det? Vill du ta reda på något mer om bron så får du gärna det.

Kram Sally

Alla lyckades med uppdraget. Den heter ju Öresundsbron.

Nästa vecka kommer du få reda på mer om den här i vår blogg.

1A

 

 

4 thoughts on “Uppdrag från Sally

  1. Hej, vi har kollat på er fina blogg. Kul att följa Er och Sallys resa. Med vänlig hälsning, Otto & Linda, klass 3A Brattåsskolan, Kållered.

Kommentera

